سخنرانان می توانند از علم نوظهور رنگ برای تقویت جلوه ها در طول سخنرانی خود استفاده کنند و تأثیر قوی تری بر روی مخاطبان خود ایجاد کنند.

به عنوان مثال، این تصور عمومی وجود دارد که رنگ‌های ملایم و رنگ‌های ملایم آرامش‌بخش هستند. و آرامش حالت خوبی برای توجه و یادگیری به شیوه‌ای بهینه است. اما تحقیقات نشان می دهد که چیز کمی متفاوت است. معلوم شد که دانش‌آموزان وقتی در معرض رنگ‌های روشن و زنده – به خصوص قرمز و زرد – قرار می‌گیرند، توجه بهتری نشان می‌دهند و بیشتر حفظ می‌کنند.

این نشان می‌دهد که ممکن است ایده خوبی باشد که اسلایدهای پاستلی زیبایی را که ساختید دور بریزید. و در عوض به مخاطبان خود رنگ‌های قرمز و زرد تند تند بدهید. به نظر می رسد که این رنگ ها ضربان قلب بینندگان را افزایش می دهند. و به نظر می رسد که با هوشیاری بیشتر و در نتیجه تقویت حافظه مرتبط هستند.

آموزش سخنرانی

انتخاب رنگ برای سخنرانی

انتخاب رنگ در دنیای طراحی به سمت ترندها می رود زیرا سبز زیتونی، مثلاً به رنگ لحظه تبدیل می شود و تنها جای خود را به اسطوخودوس می دهد. ممکن است مجبور شوید برخی از گرایش های طراحی را کنار بگذارید تا تیم خود را متقاعد کنید که زرد و قرمز روشن را بپذیرند.

خوب، پس برای رقابت با اسلایدهای جدید خود چه باید بپوشید؟ آن یکی آسان است و شاید کمی تعجب آور نیز باشد. ما مدت‌هاست که لباس‌های قرمز را با جذابیت یکی می‌دانیم، و تحقیقات این را ثابت می‌کند.  اما به نظر می رسد که پوشیدن مشکی حس شیک بودن شما را در مخاطب افزایش می دهد. انتخاب رنگ برای سخنرانی

بنابراین آیا مشارکت بهینه یک ترکیب قرمز و سیاه است؟ هر دو رنگ جذابیت درک شده شما را افزایش می دهند و چه چیز دیگری باید بدانید؟ تعادل قرمز و سیاه بهینه را برای تصویر خود پیدا کنید، و شما مهیا هستید. با توجه به اینکه آبی آرامش بخش است، مگر اینکه در مورد موضوعی ترسناک صحبت می کنید. و می خواهید مخاطب خود را آرام نگه دارید، قرمز و مشکی را انتخاب کنید.

اما رنگ آبی را به طور کامل رها نکنید. قرمز واضح ممکن است شما را باهوش‌تر کند، اما آبی نیز تأثیر مثبتی دارد:  شما را دو برابر خلاق‌تر می‌کند.   از رنگ آبی برای طوفان فکری خلاقانه ای که از مخاطبان خود می خواهید استفاده کنید، و برای لحظات مهم یادگیری به رنگ قرمز (و زرد) بچسبید.سخنرانان باید رنگ های مناسب را انتخاب کنند!

بهترین رنگ برای لباس سخنرانی

و در اینجا یک رنگ وجود دارد که باید به طور کلی از آن اجتناب کنید:  کهربایی، به نظر می رسد، شما را خواب آلود می کند.  من هرگز نمی‌دانم چرا استفاده از آن در چراغ‌های راهنمایی ایده خوبی است. اما گذاشتن عینک کهربایی راه خوبی برای فیلتر کردن نور آبی است و کمک می‌کند تا خواب آرامی را که ما پس از یک روز سخت یادگیری با رنگ قرمز یا قرمز می‌خواهیم به خواب بیندازیم. انتخاب رنگ برای سخنرانی . رنگ های زنده زرد بنابراین از رنگ‌های کهربایی استفاده نکنید، مگر اینکه بخواهید مخاطبانتان منطقه‌بندی شوند.

نکته ظریف تری نیز در اینجا وجود دارد، در مورد نورهایی که در صحنه غرق می شوید. شاید ایده خوبی باشد که به نورپرداز بگوییم لکه کهربایی را بکشد و به جای آن یک نور زرد روشن خوب روی صحنه بگذارد.

در نهایت، و گفتن این جمله به من نوعی لذت ناخوشایند می دهد: سبزیجاتت را بخور. و میوه.  معلوم می شود که رنگ پوست سالم نوعی درخشش طلایی دارد و آن رنگ برای دیگران جذاب تر است، احتمالاً به این دلیل که ما ناخودآگاه سلامت را با آن مرتبط می کنیم. من همیشه فکر می کردم که زرد یعنی زردی، بعد از اینکه پدرم با زردی و پوست کاملاً زرد از سفر به آسیای جنوب شرقی برگشت. انتخاب رنگ برای سخنرانی . او سالم به نظر نمی رسید.

اما ظاهراً باید تداعی رنگ هایم را به روز کنم. و قبل از اینکه بپرسید، این مطالعه بر روی افراد با پوست روشن انجام شد، تا پوست زرد رنگ را با پوست برنزه مقایسه کند. که اکثر ما مشروط شدیم که فکر کنیم جذاب تر است، اما تحقیقات دیگر اثر مشابهی را روی پوست های تیره تر نشان دادست. سخنرانان باید رنگ های مناسب را انتخاب کنند!

شما آن را دارید: چرخ رنگ بهینه برای موفقیت بلندگوها. ممکن است زمان آن باشد که اسلاید، لباس و رژیم غذایی خود را تغییر دهید. همه اینها به نام داشتن مخاطبان توجه و پریشان.

موارد مشابه : اهمیت شناخت مخاطب در سخنرانی

شاید برایتان جالب باشد : دوره و کلاس آموزش سخنرانی